Monday, October 30, 2017

Wywiady Klubowe: Rozmowa z Ewą Wesołowską

Witamy Was w dzisiejszym odcinku Wywiadów Klubu Polki na Obczyźnie!

Po wizycie w Anglii, skaczemy do Holandii, by porozmawiać z Ewą.

Witaj miła Klubowiczko 😊. Opowiesz nam o tym, gdzie jest Twoje miejsce w Polsce?

Trudno mi wskazać jedno miejsce. Najdłużej mieszkałam w Ostrowcu Świętokrzyskim, bezpośrednio przed wyjazdem z Polski była to Warszawa, gdzie nadal mieszka większość moich przyjaciół, a najukochańsze miejsce to chyba Turbacz w Gorcach. Za polskimi górami bardzo tęsknię!


Jak dawno temu wyjechałaś z Polski?

Z Polski wyjechaliśmy w 2011 roku.

Kraj/ kraje i przyczyna Twojej emigracji to...

Z mężem zawsze bardzo lubiliśmy podróżować. Z plecakami wędrowaliśmy po Europie, Ameryce Południowej, Bliskim Wschodzie. Ale kiedy urodził się nasz synek, uznaliśmy, że z małym dzieckiem trudno będzie już spać na lotniskach, w namiocie na pustyni, czy w nocnym pociągu w Karkonosze :) Uznaliśmy, że teraz najlepiej będzie pomieszkać w jednym kraju, spokojnie go poznawać, a później przenieść się do kolejnego… Szykowaliśmy się do Helsinek, ale pierwsza oferta pracy przyszła z Barcelony. W stolicy Katalonii spędziliśmy cudowne prawie trzy lata i zdecydowaliśmy się przenieść tym razem na północ, do Holandii. Życie w Niderlandach okazało się dużo mniej radosne niż nad Morzem Śródziemnym i jesteśmy bardzo szczęśliwi, że za kilka tygodni wracamy do Barcelony. Tym razem chcemy pomieszkać tam dłużej, bo w samej Katalonii czeka na nas tyle miejsc do odkrycia, nie wspominając o całym Półwyspie Iberyjskim!



Twoje wykształcenie?

Ja zdecydowanie wdrażam „life long learning”, czyli uczenie się przez całe życie. :) Skończyłam ekonomię na SGH, studia europejskie na College of Europe, a miesiąc temu napisałam pracę magisterską z lingwistyki stosowanej.


Czym zajmujesz się na co dzień?

Przede wszystkim dwójką dzieci :). Właśnie skończyłam kolejne studia, ale też cały czas uczę się i korzystam z kursów MOOC, głównie programowanie i analiza danych. Do tego lekcje baletu, języków, a ostatnio planowanie przeprowadzki!

Jakie masz hobby / co lubisz robić w czasie wolnym?

Balet, łyżwiarstwo figurowe, podróże małe i duże, trochę fotografia, choć bardzo amatorsko.

Z czego jesteś dumna?

Z mojej rodziny!
 


Kiedy zaczęłaś pisać bloga / o czym piszesz na blogu?

Pierwszego bloga zaczęłam pisać we wrześniu 2012 roku. Miałam w domu dwójkę małych dzieci i zaczęłam pisać o moim życiu: Barcelona z dzieckiem . Po przeprowadzce do Holandii w 2013 roku założyłam nowego bloga o nowym życiu: Cały ten Beneluks. Teraz powoli szykuję się na powrót do Barcelony z dzieckiem :).

Czym jest dla Ciebie Klub Polki?

Klub Polek jest przede wszystkim cudownym miejscem spotkań, wymiany doświadczeń, ciekawych projektów. Zwykle niechętnie wstępuję do stowarzyszeń i chwilę obserwowałam Klub z zewnątrz, zanim do niego przystąpiłam. Należę do niego chyba od 2015 roku i cały czas jestem tak samo zachwycona!

Co jeszcze chciałabyś nam powiedzieć o sobie?

Zapraszam do odwiedzenia moich blogów:
Barcelona z dzieckiem
Cały ten Beneluks

EWA WESOŁOWSKA 

Polecamy Waszej uwadze blogi Ewy i zapraszamy do przeczytania kolejnego Wywiadu z zupełnie inną panią - Polką na Obczyźnie.

Pozdrawiamy czytelników Wywiadów!

Zdjęcia: Ewa Wesołowska





No comments :

Post a Comment